hej hej hej hej 

nu såhär i slutet av augusti har ju skolan börjat igen, och som ni kanske vet började jag gymnasiet. 
Känns så otroligt bra faktiskt! 
Började musikproduktion på LBS vilket känns riktigt roligt. Vi är sex stycken i min klass och vi har faktiskt väldigt mycket musik i veckan, och det är ju roligt! och faktiskt så är inte de andra ämnena så tråkiga heller hehe. 
Min bästavän började också på LBS, så vi har väldigt många lektioner ihop och vi ser varandra ofta så det känns ännu bättre. 
Första dagen var ganska hemsk faktiskt, med mycket ångest och hjärtklappning, men efter ett tag var det faktiskt inte så farligt. Nu känns det inte alls jobbigt, och det är väldigt skönt, för jag var så himla pirrig och nervös över gymnasiet, hur det skulle bli och människorna jag skulle börja med och hur det skulle gå med mig och min kompis, men det funkar väldigt bra för tillfället iallafall. Helt ärligt gick det nog så bra som det bara kunde, och det känns verkligen som att jag gjorde ett bra beslut inför gymnasiet. 
Som jag skrev längre ner i denna bloggen hade jag väldigt mycket beslutsångest innan jag valde musik, jag var inne på stylist ett tag och det kändes faktiskt som att det skulle bli så, men jag gick efter hjärtat och trivs faktiskt otroligt bra.
 
Det har ju faktiskt bara gått någon vecka, och jag är medveten om att allting kan ändras väldigt snabbt, men om det fortsätter i riktningen som det gör nu så kommer mina gymnasieår bli så otroligt bra. Det hjälpte nog otroligt mycket med att jag valde LBS och musik som jag gillar väldigt mycket, för det är nog det som får det att kännas så bra. Jag vet inte riktigt men det känns lite mer som att skolan inte riktigt är det där tvånget som det brukade vara. Nu gör jag väldigt mycket utav det jag faktiskt vill, som i detta fallet är musik. 
 
Jag vet att jag hade tur nu, att det känns bra redan från början, och vad jag tycker är väldigt tråkigt är att det inte är alla som känner såhär. Jag vet att det är otroligt många som inte alls vill och som mår väldigt dåligt. Inte bara på gymnasiet utan även i grundskolan. Jag vet själv hur det är. Men det som är viktigt att tänka på är att det alltid blir bättre, någon gång. Jag vet att det är jobbigt att inse när man faktiskt sitter där hemma och verkligen inte vill gå, och det förstår jag. Men det är väldigt viktigt att inte ge upp, det är viktigt att ha kvar den där motivationen, glöden, som får en att faktiskt fortsätta. Ta tag i det där som får en att faktiskt över huvud taget gå upp ur sängen på morgonen, vad det än är, och använda det så gott det går för att klara av allting så långt som möjligt. Oavsett om det är något otroligt litet eller något väldigt stort, så är det viktigt att hålla sig fast om det och använda det som en livlina som kan hjälpa en framåt. Jag vet att det är väldigt lätt att kolla bort från det, tänka att det inte är så mycket att hålla i sig i, men även den tunnaste fiskelina kan dra upp den största fisken. Det är viktigt att inte låta det dåliga överväga det bra. För jag vet att i de dåliga tiderna finns det så otroligt lite bra, men det som är viktigt att tänka på då är att i de bra tiderna finns det så otroligt lite dåligt. 
Jag vill verkligen få så många jag kan att må bättre, för jag vet att solen kanske inte lyser just nu, men någon dag kommer den det. Jag vet också att dessa orden inte hjälper i de svåra tiderna, jag har själv fått höra det men det känns ju faktiskt inte som det. Men även om man inte tror det så är det viktigt att komma ihåg. Det blir faktiskt ljusare. Jag vill bara att alla ska må bra, och jag vet hur det känns att inte göra det, att inte alls vara okej på insidan, och jag vet hur hemskt det är. Och det är också okej. Det är okej att inte vara okej, du är inte mindre värd för att du inte mår bra på insidan. Du är inte mindre människa för det. Kom alltid ihåg det. Du är exakt lika mycket människa som vem som helst. 
Jag älskar dig <3 
blogg, bästa, kärlek,

Kommentera

Publiceras ej